elokuvantaju
  Etusivu   |    Oppimateriaali   |   Sanahaku   |   Tietoa opiskelusta  
» Oppimateriaali » Levitys » Markkinointi
 


 SAATTAJAT
 © Cinergia Films ltd 1996

  « Kuvaesimerkki
  Markkinointi

Ennen suurelle yleisölle suunnattujen kassamagneettielokuvien aikaa elokuvaa esitettiin ensin yhdessä ja sitten yhä useammassa elokuvateatterissa. Ns. jakelutieintensiivisyys kasvoi ajan kuluessa. Tämä alensi markkinointikustannuksia, koska yleisön "viidakkorumpu" oli tärkein markkinointiväline. Ensimmäisessä teatterissa lipun hinta oli kalliimpi kuin myöhemmän vaiheen teattereissa, eli käytettiin eriytynyttä hinnoittelua.

Nykyisin kassamagneettielokuvien jakelua edeltää voimakas mainonta ja elokuva tulee samanaikaisesti levitykseen suuressa määrässä teattereita. Tässä strategiassa jakelun intensiivisyys on suurin alkuvaiheessa ja vähenee lipunmyynnin pienentyessä.

Vrt. roolitus

 

Ilkka Y.L. Matila: Laatu kannattaa.

Kulttuuriteollisuuden osaamiskeskus: Selvitykset ja raportit (mm. Sisältötuotannon kilpailukyvyn kehittäminen) [www.uudenmaanosaamiskeskus.fi/
kulttuuriteollisuus
]

F&L Management Services [www.flms.com]

 

 
     Ohjeet     Tekijät     Palaute     FLE     Yhteistyötahot